SDP:n kansanedustaja Katja Taimela iloitsee Tunnin juna -hankkeen etenemisestä. Neuvottelut ovat johtaneet hankeyhtiön perustamiseen, joka mahdollistaa hankkeen suunnittelun ja eteenpäinviemisen.

- Tällä hankeyhtiömallilla Tunnin juna etenee vahvasti. On tärkeää, että valtio ja kunnat ovat päässeet yhteisymmärrykseen hankeyhtiöstä ja sen rahoituksesta. Sen myötä suunnittelu pääsee täyteen vauhtiin ja hankkeelle voidaan hakea nopealla aikataululla EU:n CEF-rahoitustukea (CEF, Connecting Europe Facility).

- Tunnin juna on Salolle ja koko Varsinais-Suomelle valtavan tärkeä tulevaisuushanke. On aivan poikkeuksellista saada tämän luokan investointi hyödyttämään Saloa ja salolaisia. Sen myötä monien työntekijöiden ja opiskelijoiden arki helpottuu, työssäkäyntialueet laajenevat ja työmarkkinat toimivat jatkossa joustavammin.

- Myös paikkakunnan yrityksille ja elinkeinoelämälle Tunnin juna tuo lisää mahdollisuuksia. Pitkässä juoksussa tämä tulevaisuushanke mahdollistaa merkittäviä kansantaloudellisia etuja. Lisäksi junayhteyksien parantaminen on keskeinen elementti liikenteen ilmastotavoitteiden saavuttamisessa ja siirtymisessä kestävään liikennejärjestelmään.